Samsung Galaxy Premier – review, pret si detalii

Samsung Galaxy Premier reprezinta, inainte de toate, o alternativa low cost a terminalelor premium oferite spre vanzare de producatorul coreean. Raspandirea magiei lui Samsung Galaxy S3 pe cat mai multe segmente de piata a fost principalul obiect de activitate a acestor in ultima perioada. Si rezultatele s-au observat in vanzari. A urmat un nou episod incununat de succes, lansarea lui Samsung Galaxy Note II, pentru ca (,) cei care cautau o experienta premium intr-un smartphone compact sa primeasca cu bucurie modelele Mini. Si ma refer aici in principal la utilizatorii cu venituri limitate, dar care au dorit sa faca trecerea de la Samsung Gio, spre exemplu, la Samsung Galaxy S3 Mini. Si acesta este doar unul dintre multele intamplari pe aceasta piata aflata intr-o continua crestere, cea a tehnologiei.

Samsung Galaxy Premier – Specificatii

Specificatiile lui Samsung Galaxy Premier sunt similare cu ceea ce am intalnit pe Samsung Galaxy Nexus, nu cu mult timp in urma. Pentru inceput, Galaxy Premier a fost prevazut cu un afisaj de 4.65 inci Super AMOLED si un procesor dual core TI OMAP. Cu toate acestea, sa-l privim pe Galaxy Premier ca un upgrade a lui Nexus, din nou, nu ar fi corect. TouchWiz Nature UX vine cu foarte multe noutati, astfel incat e greu de gasit dupa prima butonare vreo asemanare intre cele smartphoneuri.

Caracteristicile cheie ale lui Samsung Galaxy Premier

• Quad-band GSM and quad-band 3G support
  • 21 Mbps HSDPA and 5.76 Mbps HSUPA support
  • 4.65″ 16M-color Super AMOLED capacitive touchscreen of HD (720 x 1280 pixels) resolution; Corning Gorilla Glass 2
  • Android 4.1.1 Jelly Bean with TouchWiz launcher
  • 1.5 GHz dual-core Cortex-A9 CPU, PowerVR SGX544 GPU, TI OMAP 4470 chipset, 1GB of RAM
  • 8 MP wide-angle lens autofocus camera with LED flash, face, smile and blink detection
  • 1080p HD video recording at 30fps
  • Dual-band Wi-Fi 802.11 b, g, n
  • GPS with A-GPS connectivity; GLONASS support, Digital compass
  • 16/32 internal storage, microSD slot
  • Accelerometer, gyroscope and proximity sensor
  • Standard 3.5 mm audio jack
  • microUSB port with USB host and TV-out (1080p) support, MHL, charging
  • Stereo Bluetooth v4.0
  • FM radio with RDS
  • 1.9MP secondary video-call camera
  • NFC support
  • Document editor
  • File manager comes preinstalled
  • Extremely rich video and audio codec support
  • Relatively large 2100 mAh battery

Ce ii lipseste lui Samsung Galaxy Premier

In primul si in primul rand, un buton dedicat pentru camera foto/video. Stim, nu e primul telefon care sare peste acest mic detaliu. In plus, procesorul care echipeaza Galaxy Premier, in speta Cortex A9 (dual-core) este specific unui segment de piata mai jos. Printre altele, Premier nu este fabricat dintr-un material de o calitate extraordinara, mare parte din corpul sau fiind burdusit de plastic. Si ca o ultima reclamatie, ecranul nu ofera tocmai luminozitatea la care ne-am fi asteptat din partea unui Super AMOLED cu rezolutie HD.

Sigur, Samsung Galaxy Premier nu are parte de cel mai interesant set de caracteristici, dar se dovedeste a fi foarte practic in mai multe domenii. Bazandu-se in principal pe tiparul unui smartphone cu mult mai popular in randul consumatorilor, Samsung Galaxy Nexus, Galaxy Premier a fost dotat cu o camera performanta de 8 megapixeli, care vine ca un inlocuitor prielnic celei de 5MP. Chipsetul a primit, la randul sau, un “refresh”, in vreme ce aspectul a fost condimentat cu cateva linii de design de la Samsung Galaxy S3. In alta ordine de idei, exista si o baterie mai puternica, pentru a avea grija de autonomia de lucru redusa si un slot destinat cardurilor microSD pentru extinderea memoriei intr-un mod cat mai ieftin cu putinta.

Acestea fiind spuse, e bine de stiut ca, toate zvonurile conform carora Samsung Galaxy Premier ar fi urmatorul Nexus, au fost infirmate odata cu aparitia sa. Ca pret, Galaxy Premier se gaseste undeva intre Samsung Galaxy S3 si Samsung Galaxy S3 Mini. Pe de alta parte, lasand performantele brute deoparte, Galaxy Premier nu este atat de departe de S3, tinand cont de faptul ca a fost proiectat cu un display Super AMOLED si o camera de 8MP (1080p), in practica la fel de buna ca cea de pe S3. Ca si alternative pentru Samsung Galaxy Premier, va recomandam Google Nexus 4 (procesor quad-core) sau LG Optimus G, un smartphone care se bazeaza in mare parte pe caracteristicile lui Nexus 4.

Comenteaza